tisdag 14 april 2009

Misslyckat

Häromdagen började jag sy ihop en kofta. När jag sytt ihop bägge sidorna på koftan upptäckte jag att jag sytt i dem åt fel håll. Alltså det som skulle vara framsida hade blivit baksidan. Suck och stön. Sytt och fäst alla trådar noga. Nu har jag efter mycket slit lyckats få upp sidorna igen. Som tur är var koftan lättstickad, men jag är tvungen att göra om den eftersom jag slitit för mycket i garnet när jag försökt få upp alla trådar. Usch, vilken tabbe man kan göra.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där, gjorde likadant när jag skulle sy ihop brorsdotterns tröja och inte nog med det jag gjorde fel två gånger. Då var det inte långt ifrån att allt åkt i soppåsen. Lovar du skrattar åt det om ett tag även om det känns tungt just nu.

    SvaraRadera
  2. Usch va trist men jag har också gjort så. Så himla trist för ihopsyning är ju ett motstånd i sig.
    Lycka till med omsyningen.

    SvaraRadera