lördag 7 februari 2009

Ögonproblem

Jag har kommit förbi hälen på ena februarisockan. Det blir hål i sidorna när man återgår till att sticka runt igen efter hälen. Jag har repat upp flera gånger men det gör ingen skillnad. Jag får försöka nästa ihop det när sockan är klar. Det ska nog bli bra.

Idag bytte jag månadslinser. Inte förrän jag skulle se på Melodifestivalen upptäckte jag att jag såg konstigt. Nu när jag skriver det här är det riktigt besvärligt. Dels ser jag inte tydligt dessutom ser jag dubbelt. Igår hade jag inte detta problem. Om det här inte försvinner innan måndag får jag kontakta min optiker. Ska även testa imorgon om jag skulle ha satt linserna på fel ögon. Tack vare att jag kan alla tangenter så fungerar det att skriva. Det är riktigt besvärligt.

Visserligen ser jag inte bra i vanliga fall heller. Åldersynthet och början på starr på höger öga.
Kanske är det dags att gå över till att använda glasögon istället för linser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar